Mijn account
Waarom een account aanmaken?
U moet een account aanmaken om producten op Pharmacy by Medi-Market Group te kunnen bestellen. Aan de hand daarvan kunt u onder meer uw bestellingen volgen, uw facturen afdrukken, uw favoriete producten opslaan voor een volgend bezoek, uw persoonsgegevens en uw abonnement op de nieuwsbrief van Pharmacy by Medi-Market Group beheren.
Hoe een account aanmaken?
Dat is kinderspel: U kunt uw account aanmaken door te klikken op de link of door te klikken op Mijn account bovenaan rechts op de homepagina. Vul daarna het formulier in om uw account aan te maken. Uw e-mailadres zal dienst doen als uw ID en u kunt uw eigen geheime wachtwoord kiezen. U ontvangt vervolgens een bevestigingsmail op het e-mailadres dat u hebt aangegeven. Vervolgens kunt u een bestelling plaatsen op Pharmacy by Medi-Market Group.
Hoe kan ik de gegevens van mijn account veranderen?
Dat is heel eenvoudig. Log in op uw account. Ga daarna naar de pagina Mijn account en klik op Mijn informatie. U voert de gewenste wijzigingen uit en klikt daarna op “Bevestigen”.
Wat moet ik doen als ik mijn ID en/of mijn wachtwoord ben vergeten?
Om in te loggen op uw account, gebruikt u uw e-mailadres als ID. De toegang wordt beveiligd door een geheim wachtwoord.
Indien u meerdere e-mailadressen hebt en niet meer weet met welk adres u uw account hebt aangemaakt, bel ons dan op het nummer dat is aangegeven op de pagina Ons contacteren.
Indien u uw e-mailadres wilt veranderen, volstaat het om u in te loggen en te gaan naar de rubriek Mijn informatie in Mijn account.
Indien u uw wachtwoord vergeten bent, klik dan op Mijn account bovenaan rechts van de homepagina. Klik vervolgens op Wachtwoord vergeten? Vermeld het e-mailadres waarmee u uw account hebt aangemaakt. Er wordt u dan automatisch per e-mail een nieuw wachtwoord toegestuurd.
Indien u uw wachtwoord wilt veranderen, log dan in op uw account en ga naar de pagina Mijn account. Klik daarna op Mijn informatie. Er is ook een snelkoppeling op de pagina Mijn dashboard.
Hoe kan ik mij uitschrijven voor de nieuwsbrief?
Om u uit te schrijven voor de nieuwsbrief volstaat het te om klikken op de link die voor dat doel voorzien is onderaan de nieuwsbrieven die u van ons ontvangt. Uw e-mailadres wordt dan automatisch verwijderd van onze verzendlijst.
Hoe kan ik mij uitschrijven bij Pharmacy by Medi-Market Group?
Om u uit te schrijven, stellen wij voor dat u contact met ons opneemt via het Contactformulier.
Welke informatie bewaren wij?
Alleen de informatie die noodzakelijk is om u te identificeren, om contact met u op te nemen en u te helpen. In overeenstemming met de Belgische wetgeving stellen wij u ook enkele vragen over uw gezondheid. U bent niet verplicht deze te beantwoorden. De informatie zal in geen geval bekendgemaakt worden aan derden.
Wordt mijn informatie beschermd?
Ja, alle informatie die u ons bezorgt, wordt beveiligd (certificaat 128 bits, protocol TLS 1.2, geleverd door Comodo). Raadpleeg onze rubriek Privacy en vertrouwelijkheid voor meer informatie.
Producten zoeken
Welke producten worden op de site verkocht?
De producten die te koop zijn op Pharmacy by Medi-Market Group zijn deze die meestal verkocht worden in een Belgische apotheek, met uitzondering van geneesmiddelen die onderworpen zijn aan een medisch voorschrift (of een schriftelijke aanvraag) en die niet online verkocht mogen worden. U vindt ook een uitgebreid assortiment aan parafarmacie producten.Pharmacy by Medi-Market Group biedt momenteel enkel de verkoop van 12 stuks per artikel aan op de webshop. Dit omwille van logistieke redenen en stockbeheer met als doel de beschikbaarheid van onze producten en de kwailiteit van de levering te garanderen.
Waarom worden geen geneesmiddelen die onderworpen zijn aan het medisch voorschrift verkocht op de site?
In België is de online verkoop van geneesmiddelen die onderworpen zijn aan het medisch voorschrift ten strengste verboden (net zoals in de meeste andere Europese landen). Wij raden u aan om nooit online geneesmiddelen onderworpen aan een medisch voorschrift te kopen. De verkoper is dan immers waarschijnlijk illegaal en/of het product is namaak. Neem geen risico’s met uw gezondheid!
Mogen vrij-verkrijgbare geneesmiddelen op de site in het buitenland geleverd worden?
Behalve indien anders vermeld op de site, kunnen vrij-verkrijgbare geneesmiddelen enkel in België worden geleverd.
Waarom mogen bepaalde vrij-verkrijgbare geneesmiddelen wel in het buitenland geleverd worden en andere niet?
Dat heeft wettelijke redenen: de Europese en nationale reglementering inzake de verkoop van geneesmiddelen is erg streng en staat niet altijd toe dat een geneesmiddel verkocht in een land ook in een ander land mag verkocht worden.
Mogen buiten geneesmiddelen alle andere producten die op de site verkocht worden buiten België afgeleverd worden?
Ja, zonder probleem. Raadpleeg onze rubriek leveringen om de landen te controleren waar onze producten geleverd kunnen worden.
Zijn de producten die op de site verkocht worden origineel?
Ja, absoluut. Wij kopen enkel aan bij groothandelaars en laboratoria in België. Al onze producten zijn van topkwaliteit, conform de Belgische wettelijke bepalingen, en worden aangeboden aan aantrekkelijke prijzen.
Hoe kan ik een product vinden?
Voor uw gemak, kan u op verschillende manieren een product zoeken:
Snel zoeken: de Zoekfunctie is toegankelijk op alle pagina’s van de site. U kunt op de naam van een product zoeken (bijvoorbeeld “Imodium” of “Vichy Eau Thermale”), een merk (bijvoorbeeld “Vichy”) of een trefwoord (bijvoorbeeld “reisziekte” of “verfrissingsspray”). Deze functie biedt de lijst met producten aan die overeenstemmen met uw zoekopdracht.
Zoeken per categorie: Via de navigatie kunt u uw zoekopdracht verfijnen. Selecteer een hoofdcategorie en verfijn uw zoekopdracht door te klikken op een van de subcategorieën. Er zijn drie niveaus (bijvoorbeeld “Geneesmiddelen & homeopathie > Vertering - Darmtransit > Darmflora). Alle producten uit de geselecteerde categorie of subcategorie worden weergegeven. Bovenaan de pagina kunt u altijd nagaan waar u zich op de site bevindt.
Zoeken per merk: alle merken zijn alfabetisch gerangschikt in de categorie Merken.
Geavanceerd zoeken (filters): er zijn filters voorzien voor elke productlijst (bijvoorbeeld op merk, op vorm, op inhoud, op intolerantie, enz.). Het volstaat om de filters te activeren en uw zoekopdracht te verfijnen.
Sorteren: voor elke productlijst kunt u de weergave van de producten sorteren op relevantie, op naam (van A tot Z en omgekeerd), op prijs (stijgend en dalend) en op best verkochte.
Waarom vind ik het gezochte product niet?
Een product kan om verschillende redenen niet te koop zijn op de site:
Het gezochte product is nog niet te koop aangeboden op de site;
Het gezochte product is onderworpen aan een medisch voorschrift en mag dus niet via het internet verkocht worden;
Het gezochte product is niet langer te koop in België.
Het kan ook zijn dat uw zoekopdracht een spelfout bevat. Probeer opnieuw te zoeken met een andere spelling (de drie eerste letters volstaan).
Hoe kan ik nagaan of een product al dan niet voorradig is?
In functie van het pictogram dat naast het product staat. U kunt het vinden op de productpagina zelf net onder de prijs:
Groen: het product is in voorraad. In dat geval wordt uw bestelling de volgende dag (werkdag) verzonden en geleverd de werkdag nadien in België. Voor meer informatie over de leveringstermijnen voor de andere landen, klik hier.
Rood :
Het product is tijdelijk onbeschikbaar. U hebt de mogelijkheid om op de hoogte gehouden te worden van zodra het product opnieuw op voorraad is.
Mijn bestelling
Waarom kan ik niet meerdere dozen van hetzelfde geneesmiddel bestellen?
Uit medische voorzorgen.
Kan ik producten bestellen die ik eerder al gekocht heb?
Ja, u kunt al uw bestellingen terugvinden door u in te loggen en naar de pagina Mijn bestellingen van uw account te gaan. De historiek van uw bestellingen wordt daar in chronologische volgorde weergegeven. Klik op een bestelling, raadpleeg het detail en plaats een nieuwe (volledige of gedeeltelijke) bestelling van de eerder bestelde producten.
Kunt u me een factuur opsturen?
U kunt een factuur van een bestelling afdrukken via de rubriek Mijn bestellingen van uw account.
Hoe kan ik een kortingsbon of promotiecode gebruiken?
U moet de promotiecode die u hebt ontvangen, invullen bij het bevestigen van uw bestelling. Geef deze code in een specifiek veld in onder uw productoverzicht om van uw korting te genieten.
Kan ik een reeds betaalde bestelling wijzigen (een product toevoegen of schrappen, het leveringsadres veranderen)?
Aangezien het proces van bestelling geautomatiseerd is, is het niet mogelijk om een bestelling te wijzigen waarvan de betaling reeds gevalideerd werd.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Aangezien het proces van bestelling geautomatiseerd is, is het niet mogelijk om een bestelling te annuleren waarvan de betaling reeds gevalideerd werd.
Kan ik mijn herroepingsrecht gebruiken?
U beschikt over 14 kalenderdagen na ontvangst van uw bestelling om ons een product terug te sturen waar u niet tevreden over bent (uitgezonderd geneesmiddelen en bederfbare waren).Voor meer informatie, herroeping.In overeenstemming met de geldende wetgeving voor de verkoop op afstand (wet van 6 april 2010) heeft de klant het recht om Medi-Market mee te delen dat hij afziet van zijn aankoop (voor de producten die teruggenomen kunnen worden - dit is aangegeven in de productdetails) zonder boete en zonder dat hij hiervoor een reden moet opgeven, binnen een maximale termijn van 14 kalenderdagen vanaf de dag volgend op de leveringsdatum. De verzendingskosten voor het retourneren zijn ten laste van de klant als deze laatste de producten met de post terugstuurt naar volgend adres: Medi-Supply Internet, t.a.v. Service Webshops, Rue de l'Industrie 8, 1400 Nivelles. De klant kan de producten ook terugbrengen naar een van de Medi-Marketwinkels , kosteloos. Enkel de prijs van de aangekochte producten zal worden terugbetaald.De producten moeten dan per post worden teruggestuurd of teruggebracht naar een verkooppunt, uiterlijk 14 dagen nadat de klant heeft meegedeeld dat hij zich wilt terugtrekken uit de aankoopovereenkomst, in de originele verpakking, niet geopend en niet bevuild of beschadigd, vergezeld van alle eventuele accessoires en gebruiksaanwijzingen.In Mijn Account, onder de rubriek Mijn Bestellingen, vindt u een overzicht van uw bestellingen. Selecteer de bestelling waarvoor u gebruik wilt maken van uw recht op terugtrekking. Klik op ‘mijn bestelling retourneren’, u kunt de te retourneren producten selecteren en u wordt gevraagd om een korte vragenlijst in te vullen. Het is absoluut noodzakelijk om deze stappen te doorlopen voor een effectieve aanvraag tot terugtrekking. U moet dus een terugtrekkingsformulier afdrukken* en invullen en dit met de producten naar een Medi-Marketwinkel brengen (kosteloos) of rechtstreeks met de post opsturen (op kosten van de klant).Als de producten worden geretourneerd volgens de vereiste voorwaarden en termijnen, dan zal Medi-Market de door de klant overgeschreven bedragen (met uitzondering van de leveringskosten) terugbetalen.Als de oorspronkelijke leveringskosten ten laste van Medi-Market waren, worden deze kosten in mindering gebracht van het terugbetaalde bedrag aan de klant. De terugbetaling gebeurt binnen de 14 dagen volgend op de dag waarop Medi-Market werd geïnformeerd over de beslissing van de klant om zich terug te trekken uit de aankoopovereenkomst en volgend op de ontvangst van de geretourneerde producten.
Mijn betaling
Welke betaalmiddelen worden aanvaard?
Om voor iedereen een veilige betaling te garanderen, gebruiken wij de betaalmiddelen die door Ingenico (voormalig Ogone) worden aangeboden: creditkaarten (bijvoorbeeld Visa), debetkaarten (bijvoorbeeld Bancontact), elektronische betaaloplossingen (bijvoorbeeld PayPal). Het is eveneens mogelijk om via overschrijving te betalen.
Zijn de betalingen beveiligd?
Absoluut. Bij de betaling wordt u doorverwezen naar het platform van Ingenico (voormalig Ogone). De uitwisseling van delicate informatie (zoals het nummer van de kredietkaart) gebeurt uitsluitend tussen de klant en de e-commercesite van Ingenico. Pharmacy by Medi-Market Group ontvangt hier geen informatie over. De e-commerce oplossing van Ingenico beschikt over een certificaat afgeleverd door Verisign. Alle mededelingen over de betalingen verlopen gecodeerd om de volledige vertrouwelijkheid te garanderen van de gevoelige informatie die wordt uitgewisseld tussen de klant en Ingenico e-commerce.
Wat betekent 3D Secure?
3-D Secure is een fraudepreventieprotocol voor e-commerce dat wordt beschouwd als de standaard voor wereldwijde betalingsverificatie. Het werd ontwikkeld door Visa (Verified by Visa), Master Card (Master Card Secure Code) en American Express (American Express SafeKey) om de risico’s op fraude op het internet te beperken. Daarbij gaat men na of de betaling wel degelijk door de kaarthouder wordt uitgevoerd. Er vindt dus een bijkomende stap plaats tijdens de betaling. Naast het nummer van de bankkaart, de vervaldatum van de kaart en de drie cijfers van de veiligheidscode moet de internetgebruiker ook een wachtwoord invoeren, zoals de geboortedatum of een dynamische en eenmalige code. Dit wachtwoord hangt af van de bank van de internetgebruiker. U bent zo beschermd tegen de diefstal van het nummer van uw kredietkaart want u bevestigt uw identiteit voor de betaling.
Mag ik mijn bestelling in meerdere keren betalen?
Neen, met het oog op een gezond financieel en administratief beheer is dat niet mogelijk.
Mijn levering
Welke zijn de leveringstermijnen?
Uw bestelling is heel belangrijk voor ons. Alles wordt in het werk gesteld om een spoedige levering te garanderen.
België - Luxemburg - Nederland
Voor leveringen met Bpost worden de meeste bestellingen die voor de middag worden geplaatst, de zelfde dag (werkdag) nog overhandigd aan de transporteur. Indien het product een beperkte voorraad heeft (oranje pictogram), kan de levering wat langer op zich laten wachten (voeg 3 tot 5 werkdagen toe).Voor leveringen met Bpost, moet u 1 tot 3 extra werkdagen toevoegen.
Frankrijk
Voor leveringen met Bpost worden de meeste bestellingen die voor de middag worden geplaatst vanaf de volgende dag (werkdag) geleverd. Indien het product een beperkte voorraad heeft (oranje pictogram), kan de levering wat langer op zich laten wachten (voeg 3 tot 5 werkdagen toe).Voor leveringen met Bpost, moet u 1 tot 3 extra werkdagen toevoegen.
Duitsland - Spanje - Italië
Voor leveringen met Bpost worden de meeste bestellingen die voor de middag worden geplaatst vanaf de volgende dag (werkdag) geleverd. Indien het product een beperkte voorraad heeft (oranje pictogram), kan de levering wat langer op zich laten wachten (voeg 3 tot 5 werkdagen toe).De aangegeven termijnen worden louter ter indicatie gegeven.
Verenigd Koninkrijk
Vanaf 01 januari 2021 verzenden wij geen pakketjes meer naar het Verenigd Koninkrijk.
Welke zijn de leveringskosten?
Dit is de tabel met de leveringskosten :
LAND | BIJ MEDI-MARKET (1) | TERM. | BPOST STORE(2) | TERM. (3) | BPOST (2) | TERM. (3) | GRATIS VANAF |
België | GRATIS | D+3 | € 2.90 | D+3 | € 4.50 | D+3 | € 59 |
Luxemburg | GRATIS | D+3 | € 3.90 | D+3 | € 6.20 | D+3 | € 59 |
Nederland (2) | - | - | € 3.90 | D+3 | € 5.50 | D+3 | € 59 |
Frankrijk (+Monaco) (2) | - | - | € 3.90 | D+3/4 | € 7.90 | D+4 | € 69 |
Duitsland (2) | - | - | - | - | € 6.90 | D+3 | € 69 |
Italië (+Sardinië/Sicilië) (2) | - | - | - | - | € 11.90 | D+5 | € 129 |
Spanje (2) | - | - | - | - | € 13.90 | D+5 | € 139 |
(1) Winkels Medi-Market : overzicht winkels(2) Met uitzondering van de eilanden: lijst met uitgesloten postcodes bekijken. Vergelegen eilanden zoals de Franse overzeese departementen of regio's, Corsica, de Balearen en de Canarische eilanden worden ook niet bediend.(3) De aangegeven termijnen zijn een schatting voor elke bestelling die voor de middag wordt geplaatst met producten die in voorraad zijn (groen pictogram).Omwille van logistieke redenen kunnen wij enkel leveren in de bovenstaande landen.
Mag ik mijn pakje laten leveren op een ander adres dan mijn thuisadres?
Ja. Tijdens het aankoopproces kunt u vrij het leveringsadres van uw keuze kiezen (domicilie, kantoor, ouders, enz.). U kunt ook een levering in een Medi-Market winkel of in een Bpost Access Point kiezen.
Hoe kan ik weten waar mijn pakje zich bevindt?
Om te weten waar uw pakje is, gaat u naar de pagina Mijn account. Klik vervolgens op uw huidige bestelling in de rubriek Mijn bestellingen. U vindt daar een code waarmee u online de verzending van uw pakje kunt volgen.Wanneer het pakje is aan de transporteur werd overhandigd, zullen we u ook een e-mail sturen met een tracking-code. Met die code kunt u de levering van uw pakket direct op de website van de transporteur volgen.In geval van levering door Bpost, ontvangt u een Predict mail van Bpost met informatie over het tijdslot (1 uur) wanneer uw pakket bij u thuis geleverd zal worden. U hebt de mogelijkheid om een ander tijdslot te kiezen als u niet aanwezig kunt zijn op het aangegeven uur.In geval van levering door Bpost, ontvangt u een e-mail van Bpost wanneer het pakket wordt geleverd in de Medi-Market winkel of in het Bpost Access Point van uw keuze (volgens het Bpost reglement, worden pakketten 14 kalenderdagen bewaard in het Bpost Access Point alvorens dat ze automatisch worden teruggestuurd naar de afzender).
Wat gebeurt er wanneer ik afwezig ben op het moment dat mijn bestelling geleverd wordt?
Als je je leveringsvoorkeuren hebt ingesteld, zal je pakje geleverd worden volgens je voorkeur (in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat, op een veilige plaats, bij je buur).Heb je je leveringsvoorkeuren nog niet ingesteld, dan steekt je postbode een afwezigheidsbericht in je brievenbus. Je pakje is dan nog niet meteen beschikbaar. Je ontvangt nog een e-mail wanneer je je pakje kan afhalen in het Afhaalpunt. Met het afwezigheidsbericht kan jij of iemand anders je pakje binnen de 14 kalenderdagen afhalen in het Afhaalpunt vermeld op het afwezigheidsbericht.
Wat moet ik doen als mijn pakje beschadigd is?
Aanvaard nooit een beschadigd pakket (zwaar beschadigde of geopende verpakking) zonder de inhoud ervan te controleren. Controleer in het bijzijn van de chauffeur de staat en het aantal van de producten in het pakket. Op de bestelbon duidt u ‘pakket beschadigd’ aan en u stuurt ons een e-mail om ons hiervan op de hoogte te stellen. Van zodra de transporteur ons het beschadigde pakket weer overhandigd heeft, zorgen we voor een terugbetaling.
Wat doe ik als mijn product beschadigd is?
Als u een pakket hebt ontvangen waarin zich een of meerdere beschadigde producten bevinden, log dan in op uw online account, ga naar uw profiel en klik op ‘Mijn Bestellingen’ waar u een overzicht vindt van uw bestellingen. Selecteer de betreffende bestelling en klik op ‘Mijn bestelling retourneren’. U kunt nu de betreffende producten selecteren. U wordt gevraagd om een korte vragenlijst in te vullen waarop u de reden van retour kunt aangeven: beschadigd(e) product(en). U moet enkel een korte omschrijving en een foto toevoegen van de beschadigde producten. Daarna kunt u kiezen of u uw producten wilt laten terugbetalen of opnieuw wilt laten opsturen. Eens uw aanvraag gevalideerd is, stellen we alles in het werk om u zo snel mogelijk terug te betalen of de beschadigde producten zo snel mogelijk opnieuw te versturen. In geval van een beschadigd product is het niet nodig om dit naar ons terug te sturen.
Wat doe ik als mijn product over datum is?
Als u een pakket hebt ontvangen waarin zich een of meerdere producten bevinden die over datum zijn, log dan in op uw online account , ga naar uw profiel en klik op ‘Mijn Bestellingen’ waar u een overzicht vindt van uw bestellingen. Selecteer de betreffende bestelling en klik op ‘Mijn bestelling retourneren’. U kunt nu de betreffende producten selecteren. U wordt gevraagd om een korte vragenlijst in te vullen waarop u de reden van retour kunt aangeven: product(en) over datum. U moet enkel een korte omschrijving en een foto toevoegen van de producten die over datum zijn. Daarna kunt u kiezen of u uw producten wilt laten terugbetalen of opnieuw wilt laten opsturen. Eens uw aanvraag gevalideerd is, stellen we alles in het werk om u zo snel mogelijk terug te betalen of de producten die over datum zijn zo snel mogelijk opnieuw te versturen. In geval van een product dat over datum is, is het niet nodig om dit naar ons terug te sturen.
Wat te doen bij klachten over de inhoud van de verpakking?
Als u een pakket hebt ontvangen waarin zich een of meerdere producten bevinden die niet overeenkomen met hetgeen u hebt besteld, log dan in op uw online account, ga naar uw profiel en klik op ‘Mijn Bestellingen’ waar u een overzicht vindt van uw bestellingen. Selecteer de betreffende bestelling en klik op ‘Mijn bestelling retourneren’. U kunt nu de betreffende producten selecteren. U wordt gevraagd om een korte vragenlijst in te vullen waarop u de reden van retour kunt aangeven: verkeerd(e) product(en) geleverd. U moet enkel een korte omschrijving en een foto toevoegen van de verkeerde producten. Daarna kunt u kiezen of u uw producten wilt laten terugbetalen of opnieuw wilt laten opsturen. Eens uw aanvraag gevalideerd is, stellen we alles in het werk om u zo snel mogelijk terug te betalen of de juiste producten zo snel mogelijk opnieuw te versturen. In geval van een product onder de € 30, is het niet nodig om dit naar ons terug te sturen. Gaat het om een product van meer dan € 30, dan moet u het retourformulier afdrukken* en invullen en samen met de verkeerde producten naar een Medi-Marketwinkel brengen (kosteloos) of rechtstreeks met de post terugsturen (op kosten van de klant) naar volgend adres: Medi-Supply Internet, t.a.v. Service Webshops, Rue de l'Industrie 8, 1400 Nivelles.
Wat moet ik doen als het pakje naar de afzender werd teruggestuurd?
Indien uw pakje niet in ontvangst werd genomen (bij bezoek van de transporteur, of na 7 kalenderdagen in de Bpost Pickup parcelshop of na 14 kalenderdagen in het Bpost Access Point), wordt het teruggestuurd naar de afzender. U krijgt hiervan een e-mail. U kunt een bijkomende levering vragen op uw kosten (zelfs indien de eerste verzending gratis gebeurde).